סערת השלט בהר הבית: הרב אליהו: "חייבים שינוי", הרב דרעי: "לא יקום ולא יהיה"

    אברהם זילבר | צילום: ויקיפדיה 1 Comment on סערת השלט בהר הבית: הרב אליהו: "חייבים שינוי", הרב דרעי: "לא יקום ולא יהיה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות לחץ של הרב שמואל אליהו לשנות את הכתוב בשלט בכניסה להר הבית האוסר כניסה אליו, התכנסה היום (ב') מועצת הרבנות הראשית ודנה בשינוי השלט.

    כידוע, בשלט המופיע במקום כבר שנים נכתב כי "אסור לפי דין תורה לכל אדם להיכנס לשטח הר הבית מפאת קדושתו".

    שלט הר הבית

    חברי מועצת הרבנות הראשית בישראל, הרב יהודה דרעי והרב שמואל אליהו בראיון משני צידי המתרס למהדורה המרכזית אצל אבי מימרן ב'קול חי':

    "אסור לתת פתח לשינוי על השלט לאלו העולים להר הבית." אומר הרב דרעי בנחרצות "השלט משקף את עמדת הרבנות הראשית שאוסרת עלייה להר הבית, שינוי אות בשלט ייחשב כשינוי עמדה וזה יגרום למסתפקים עד היום, לקום ולעלות. זה יגרום לחורבן אמיתי"

    "צריך להבין שמי שעולה להר הבית בהוראתו של הרב שמואל אליהו הוא לא נשמע אלינו ופועל נגד עמדתם הברורה של רוב מנין ובנין של גדולי ישראל בכל הדורות, הדיון בנושא הוא פילוסופי ולא מעשי, היות והדברים לא ישתנו ויש לנו רוב ברבנות הראשית שלא ייתן לשנות שום תג בשלט"

    מה נעשה עם כל אותם המוני הנשמעים לרבנות הראשית שיראו את שינוי הנוסח בשלט ויסיקו מכך שהדעה השתנתה לקולא, מי ייקח את זה על עצמו, זהו איסור חמור בזמן הזה". שואל הרב דרעי

    הרב שמואל אליהו הפועל לשינוי השלט בתגובה: "כשאתה בא לומר לאנשים הכל אסור, הם באים ועולים ולא שומעים לך לכלום ונכנסים לכל איזור בהר הבית ללא הדרכה מינימלית ונכשלים עקב כך. לכן חייבים להתחשב בזה ולעשות גבולות, מה כן ומה לא איפה מותר והיכן אסור ולא לאסור באופן גורף" טוען הרב אליהו.

    אך כאמור ברבנות הראשית יש רוב שמונע כל שינוי בכיתוב לעיל והדיון נסגר בלא שהוכרע דבר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הטענה שאם אוסרים הכל, זה גורם שעולים לכל מקום וכו', טענה מוזרה, אופיינית לחוסר שיקול הדעת האמיתי, שנמצא אצל גדולי ישראל האמונים על הנהגה אמיתית, ולצערנו לא נמצאת במקומות אחרים וד"ל. לפי טענה זו צריך גם להתיר את כל האיסורים בתנאים מסויימים.
      עיקר האיסור, הוא גרימת שפיכות דמים, ואת האיסור הזה מתירים רבנים מסויימים, מתוך בסיס דמיוני שמדינת ישראל היא מעצמה עולמית, שיכולה להרשות לעצמה ל"צפצף" על כל העולם!
      והעיקר: הרצון ל"גאולה" כביכול, העומד בבסיס הריצה להר הבית, בנוי על שיבוש גמור בנושא הגאולה ואכמ"ל.